Stefan Franzén tf aktiechef på Swedbank Robur

Stefan Franzén har i dag utsetts till tillförordnad aktiechef på Swedbank Robur. Stefan Franzén har arbetat på Swedbank Robur sedan 1996, senast som chef för utländska aktier. Han efterträder Staffan Knafve som har beslutat att lämna Swedbank Robur.

- Jag beklagar att Staffan Knafve lämnar Swedbank Robur. Men jag är glad att Stefan Franzén nu går in som tillförordnad aktiechef. Stefan kommer genom sin kompetens och långa erfarenhet att bidra till kontinuitet och den fortsatta utvecklingen av vår prisbelönta förvaltningsmodell, säger Mats Lagerqvist, VD Swedbank Robur.

Swedbank Robur förvaltar ca 700 miljarder kronor, och grunden i vårt investeringsarbete är aktiv förvaltning, baserad på fundamental analys, noggrann uppföljning och riskkontroll. Vi står för trovärdighet, kompetens och kundanpassning och vårt arbete ska leda till högsta möjliga avkastning till rimlig risk.

För ytterligare information:
Mats Lagerqvist, VD Swedbank Robur, tfn: 08-585 924 11
Sara Hägg, presskontakt Swedbank Robur, tfn: 0730-45 27 57

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 161 kontor i Sverige och 96 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Läs mer på www.swedbank.com/sv