Swedbank blir huvudsponsor till Melodifestivalturnén 2025

Swedbank blir huvudsponsor till Melodifestivalturnén 2025 och följer med till alla orter runtom i landet där deltävlingarna och finalen hålls. I samband med det kommer banken att besöka skolor för att bidra med kunskap om Ung ekonomi och Ung företagsamhet.

- Vi är både glada och stolta över det här samarbetet. Det handlar om att få bidra till ett av Sveriges största och mest folkkära evenemang. Vi kommer också anordna roliga och engagerande aktiviteter där vi kan kombinera spridning av kunskap inom finansiell hälsa och härliga musikupplevelser, säger Erik Ljungberg, kommunikations- och hållbarhetsdirektör på Swedbank.

Som en av huvudsponsorerna medverkar Swedbank på samtliga orter där Melodifestivalturnén avgörs, inför publik i fem direktsända deltävlingar och finalen i Sverige. Turnén går till Luleå, Göteborg, Västerås, Malmö, Jönköping och Stockholm.

Swedbank har en lång tradition av att vara partner till det svenska föreningslivet och stöttar redan i dag flera organisationer som jobbar med barn och ungdomar. Swedbank vill att fler ska kunna bygga upp sin ekonomi och skaffa sig den finansiella kunskap som behövs för att känna både trygghet i vardagen och tro på framtiden.

Läs mer på: Finansiell hälsa | Swedbank

Kontakt:
Charlotte Nilsson, pressansvarig, tfn +46 76 534 66 12

Swedbank gör det möjligt för de många människorna och företagen att skapa en bättre framtid. Vår vision är ett samhälle som är ekonomiskt sunt och hållbart. Swedbank är den ledande banken med över 7 miljoner privatkunder och 550 000 företagskunder på våra fyra hemmamarknader Estland, Lettland, Litauen och Sverige. Koncernen är också verksam i övriga Norden, USA och Kina. Tillsammans gör vi ditt finansiella liv enklare. Läs mer på: www.swedbank.se