Swedbank Försäkring vinnare av Årets trofé 2021

Swedbank Försäkring har utsetts till Årets trofé 2021 för sin automatiserade fondhandelsprocess och effektiva verksamhet som resulterat i ökad kundnöjdhet.

Utmärkelsen Årets trofé delas ut av det svenska mjukvarubolaget Lumera (tidigare Itello) som utvecklar affärssystem för liv- och pensionsförsäkringsbranschen.

Swedbank Försäkring vinner Årets trofé 2021 för sin automatiserade fondhandelsprocess och effektiviseringar som har resulterat i ökad kundnöjdhet.

─ Jag gläds över att våra kunder uppskattar vår effektiva och automatiserade fondhandelsprocess. Det är mycket roligt att få ett erkännande av det framgångsrika arbetet med att utveckla vår verksamhet för kundernas bästa, säger Johanna Okasmaa Nilsson, vd för Swedbank Försäkring.

Lumera skriver i sin motivering till Årets trofé 2021 bland annat att Swedbank Försäkring ”har uppnått sina mål för fondhandel och automatisering av arbetsflöden”.

Swedbank Försäkring är ett helägt dotterbolag till Swedbank som erbjuder pensionsförsäkringar, kapitalförsäkringar och person-/riskförsäkringar för både privatkunder och företag.

Läs mer här

Kontakt:
Johanna Okasmaa Nilsson, vd Swedbank Försäkring, 0706-517728
Ralf Bagner, presskommunikatör, 0730-421649

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 159 kontor i Sverige och 82 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina.  Läs mer på www.swedbank.se