Swedbank Försäkrings Hållbarhetsrapport 2020

Swedbank Försäkring gör skillnad för framtiden genom att styra det samlade pensionskapitalet mot hållbara investeringar. Kunderna får också förutsättningarna för att kunna göra hållbara val genom tydlig information och guidning.

I Swedbank Försäkrings årliga Hållbarhetsrapport presenteras hur försäkringsbolaget integrerar och arbetar med hållbarhetsfrågor i investeringarna.

─ Vårt investeringserbjudande beaktar hållbarhet och klimatfrågor på flera olika sätt. Vi vill att försäkringstagarens bästa långsiktiga intresse tillvaratas och vi är övertygade om att hållbarhetaspekter är av yttersta vikt för att så sker. Därför strävar vi efter att inom samtliga våra produkter tillgodose möjligheten till hållbara investeringar och att rapportera på hållbarhetsdata för dessa, säger Mikael Wik, investerings- och hållbarhetsansvarig på Swedbank Försäkring.

I rapporten finns information om hur Swedbank Försäkring ser på hållbara investeringar och även hur arbetet med hållbarhet drivs för de olika investeringsprodukterna; traditionell försäkring, fondförsäkring och depåförsäkring.Swedbank Försäkring är ett helägt dotterbolag till Swedbank som erbjuder pensionsförsäkringar, kapitalförsäkringar och person-/riskförsäkringar för både privatkunder och företag.

Swedbank Försäkring hållbarhetsrapport 2020

Kontakt:

Johanna Okasmaa Nilsson, vd Swedbank Försäkring, 0706-517728
Ralf Bagner, presskommunikatör, 0730-421649

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 159 kontor i Sverige och 81 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina.  Läs mer på www.swedbank.se

Citat

Mikael Wik, investerings- och hållbarhetsansvarig på Swedbank Försäkring