Swedbank i Almedalen: Kan man investera i tillväxt?

Den allt snabbare urbaniseringen och digitaliseringen påverkar hur vi jobbar och reser. Sverigeförhandlarna planerar nya stambanor genom Sverige. Sker detta tillräckligt snabbt, eller går vi miste om viktig tillväxt? Kan viktiga infrastrukturprojekt finansieras utanför statsbudgeten? Dessa är några frågor som kommer att diskuteras under seminariet.

Medverkar gör bland andra Anders Sundström, styrelseordförande i Swedbank och utredare på Regeringskansliet, strukturminister Anna Johansson, LOs ordförande Karl-Petter Thorwaldsson, Anna-Karin Hatt, tillträdande VD Almega, Mikael Damberg, närings- och innovationsminister, Maria Rankka, VD Stockholms Handelskammare, Torborg Chetkovich, VD Swedavia och Swedbanks VD Michael Wolf.

Dag:              tisdagen 30 juni 2015
Tid:               klockan 10.30 – 12.00
Plats:            Spegelsalen, Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6

Moderatorer: Josefine Uppling och Peter Nygårds.

Under veckan kommer representanter för Swedbank även att medverka i en mängd olika paneler och debatter. Mer information om bankens seminarier och om de övriga seminarier där Swedbank deltar finns i bifogat programblad eller på www.swedbank.se/almedalen.

Välkommen!

För ytterligare information:
Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95 eller anna.sundblad@swedbank.com