Swedbank Markets anställer finländskt aktie- och analysteam

För att ytterligare stärka Swedbanks position som ledande nordisk och baltisk investmentbank etablerar Swedbank Markets ett lokalt aktie- och analysteam i Finland, baserat på en grupp seniora aktiemäklare och aktieanalytiker, tidigare anställda vid eQbank/Nordnet. Den nya enheten startar sin anställning i början av 2010.

- Att kunna erbjuda aktie- och analystjänster av hög kvalitet till våra nordiska och internationella kunder samtidigt som vi tillgodoser deras affärsbehov i Finland är viktigt i vår strävan att ytterligare stärka vårt nordisk/baltiska värdepapperserbjudande. Gruppens långa erfarenhet, rankade analystjänst och breda samarbete med finska börsnoterade företag kommer att starkt bidra till vår strävan, säger Stefan Carlsson, chef för Swedbank Markets. Listat nedan är det finska teamet: Katja Keitaanniemi Tomas Söderholm Jarkko Soikkeli Erkki Vesola Tomi Tiilola Bengt Dahlström Jari Honko Antti Saari Petri Karhunkoski Lauri Siponen Peter Sandlund Sami Järvinen Jarkko Sirenius För ytterligare information: Stefan Carlsson, chef Swedbank Markets, tfn: 073 800 08 42 Ronny Jacobsson, aktiechef, Swedbank Markets, tfn: 070 570 21 95 Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070 321 39 95