Swedbank och Mina Tjänster ingår samarbete

Swedbank investerar i fintechbolaget Mina Tjänster. Mina Tjänsters ekonomiapp gör det enklare för människor att hantera sina abonnemangs- och prenumerationstjänster. Verktyget erbjuder användarna att hitta det bästa alternativet för abonnemangstjänster så som mobilabonnemang, elavtal, försäkringar och streamingtjänster. Genom Swedbanks investering och samarbetet mellan Swedbank och Mina Tjänster ska Swedbanks kunder få tillgång till tjänsten.

Mina Tjänster lanserades 2016 av Jonas Karles, Marcus Lönnberg och Joakim Sjöblom. Idag har appen passerat 50 000 användare. Under första året sparade Mina Tjänster över 15 miljoner kronor åt sina användare genom att rekommendera alternativ till 10 000 abonnemangstjänster som användarna ville förbättra eller avsluta.

– Målet med samarbetet är att skapa mervärde för Swedbanks kunder. Mina Tjänster ger med sin smarta tekniska lösning människor bättre överblick och ökad kontroll över sin privatekonomi. Vi är därför entusiastiska över att nu påbörja arbetet med att kunna erbjuda Mina Tjänster till våra 4 miljoner privatkunder i Sverige, säger Emma Heimonen, ansvarig för digital innovation på Swedbank.

Mina Tjänster mäter inte bara pris utan inkluderar även kundservice, miljöpåverkan och kvalitet i sina rekommendationer av abonnemangstjänster. Detta gör varje rekommendation personlig.

– Vi är väldigt glada över att inleda det här samarbetet. Med Swedbank i ryggen får vi en trygg samarbetspartner och möjlighet att erbjuda vår tjänst till miljoner hushåll. Vi väljer Swedbank för att vi delar samma mission – en sund och hållbar ekonomi för de många hushållen, säger Joakim Sjöblom, medgrundare till Mina Tjänster.

Detta är Swedbanks första investering i ett fintechbolag. Nu börjar arbetet med att göra Mina Tjänster tillgängligt via Swedbanks digitala kanaler.

För ytterligare information:
Claes Warrén, presskontakt, Swedbank, tel +46 70 375 00 54

Se även https://minatjanster.se

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 640 000 företags- och organisationskunder med 266 kontor i Sverige och 143 kontor i de baltiska länderna. 2015 hade vi 850 miljoner digitala kontakter med våra kunder. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 december 2016 uppgick balansomslutningen till 2 154 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se