Swedbank och Sparbankerna i Almedalen: Ett år med Unga Jobb

Dagens ungdomsgeneration är antagligen historiens mest utbildade, beresta och datorvana. Ändå tar det längre tid än någonsin för ungdomar att komma in på arbetsmarknaden. Swedbanks och Sparbankernas projektet Unga Jobb kan nu summera sitt första år. Hur har det gått? Blev resultatet som förväntat? Vad är nästa steg?

Välkommen att delta på Swedbanks och Sparbankernas miniseminarium som summerar det första året med Unga Jobb. Man kan med glädje konstatera att utfallet överträffat förväntningarna.

Dag               tisdagen 5 juli 2010
Tid                kl. 12.15 – 13.00
Plats             Restaurangen, Clarion Hotel Wisby

Medverkar gör Patricia Kempff, projektledare, Swedbank, Luciano Astudillo, riksdagsledamot, Socialdemokraterna och Inger Ashing chef för nationell och kommunal ungdomspolitik på Ungdomsstyrelsen.

Moderator: Sten Törnsten, Roslagens Sparbank

Läs mer om Unga Jobb på www.ungajobb.se

För ytterligare information:
Patricia Kempff, projektledare, Swedbank, tfn: 0733-60 60 60
Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth.” Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har ca 9,4 miljoner privatkunder och ca 690 000 företagskunder med 334 kontor i Sverige och över 200 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i Norden, USA, Kina, Ryssland och Ukraina. Den 31 mars 2011 uppgick balansomslutningen till 1 745 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se