Swedbank rekryterar nya medarbetare inom Human Resource

Som ett led i att ytterligare gradera upp Swedbanks arbete inom Human Resource rekryterar banken två personer med spetskompetens inom området.

Katarina Berg har utsetts till Head of Group Leadership. Katarina kommer närmast från telecomföretaget 3 där hon varit personaldirektör. Katarina har lång erfarenhet av HR och ledarutveckling bl a som personaldirektör på Kanal 5 och från Preem. Hon blev utsedd till Årets HR-chef 2006. Lennart Hedström har utsetts till Head of Group HR Operations. Lennart kommer närmast från Posten, där han varit biträdande personaldirektör. Hans långa erfarenhet inkluderar även ledande befattningar i Telia, Empower /Right Management och Pfizer. Swedbank anlitar även Andreas Lauritzen på konsultbasis som Head of Group Compensation & Benefits. Andreas är grundare och VD på Novare Compensation och har stor erfarenhet av att implementera och utveckla hållbara ersättningssystem. Han har tidigare arbetat som rådgivare på Watson Wyatt i Hong Kong och Stockholm. – Jag är oerhört stolt och glad över att vi lyckats göra dessa rekryteringar. Samtliga har en lång erfarenhet inom området och utmärkta ledaregenskaper, vilket kommer bidra till att vi kan fortsätta behålla vår position som en av de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige. Jag är övertygad om att alla tre kommer att bli en fantastisk tillgång för Swedbank och för medarbetarna, säger Marie Hallander Larsson, Koncernpersonaldirektör på Swedbank. För ytterligare information: Marie Hallander Larsson, Koncernpersonaldirektör, Swedbank, tfn: 073 344 66 40 Anna Sundblad, Presschef, Swedbank, tfn: 070 321 39 95