Swedbank Robur är Nordens bästa fondförvaltare

Swedbank Robur har för andra året i rad utsetts till Nordens bästa fondförvaltare av det internationella analysföretaget Lipper. Vid en prisutdelning igår tog Swedbank Robur emot sammanlagt åtta priser, två för bästa fondbolag och sex för enskilda fonder.

– Vi är glada över att vi kan erbjuda våra kunder fonder som är topprankade av både svenska och internationella aktörer. Att vi nu för andra året på rad blivit utsedda till Nordens bästa fondförvaltare är ett bevis på att vår förvaltningsmodell är framgångsrik, säger Mats Lagerqvist, VD Swedbank Robur.

Fondbolagspriserna som Swedbank Robur tog emot var ”Best Fund Group over Three Years, Mixed Assets Group – Large” och “Best Fund Group over Three Years, Overall Group – Large”.

Swedbank Robur Euro Räntefond, Mixfond MEGA, Norrmix, Privatiseringsfond, Småbolagsfond Sverige och Svensk Aktieportfölj var de fonder som var bäst i sin respektive kategori.

Tidigare i år utsågs Swedbank Robur även till Årets Stjärnförvaltare 2007 av Morningstar och Dagens Industri för ”starka fondresultat under 2007”.

För ytterligare information:
Pär Bäckman, informationschef Swedbank Robur, tfn: 070-655 92 33