Swedbank sänker courtaget för aktiehandel via Internet

Swedbank sänker courtaget för aktiehandel via Internet. Samtidigt introduceras en ny tjänst, NetTrade Premium, för de mest aktiva kunderna. Courtaget för den nya tjänsten är endast 0,03 %.

– Vi vill ge våra internetbankskunder ett riktigt bra erbjudande. Genom att göra det billigare och enklare att handla aktier via vår internetbank utmanar vi också våra konkurrenter på allvar, säger Kjell Hedman, vice VD och chef för Kunderbjudande och Produkter i Swedbank.

Idag erbjuder Swedbank två tjänster för aktiehandel via Internet där courtaget sänks från tidigare 0,14 % till 0,09 % respektive 0,06 %. Nu introduceras också NetTrade Premium som är en ny tjänst för de kunder som är mycket aktiva med aktiehandel på nätet. Courtaget för den nya tjänsten blir 0,03 % vilket är det lägsta på marknaden. Förändringarna gäller från och med den 14 november 2006.

Sänkningen gäller för handel med aktier noterade i SEK på Nordiska listan (Large, Mid, Small) samt på First North, Aktietorget och NGM.

För ytterligare information:
Kjell Hedman, vice VD och chef för Kunderbjudande och Produkter, tfn 0708-53 81 88
Anna Sundblad, pressinformatör, tfn 0703-21 39 95