Swedbank utser Jonas Erikson till chef för Group Treasury

Swedbank har utsett Jonas Erikson till ny chef för Group Treasury från och med 13 juli 2009. Han efterträder Mikael Edler som tillträder sin nya tjänst som chef för Västra Regionen i Swedbank den 1 januari 2010.

Jonas Erikson är sedan mars 2009 chef för Strategisk Analys och M&A i Swedbank. Jonas Erikson har 10 års erfarenhet som bankanalytiker, och har bland annat arbetat för Swedbank Markets, JP Morgan och Brummer & Partners. Han var även under en period ansvarig för JP Morgans aktiemäkleri för nordiska kunder. Jonas Erikson kommer att ingå i Affärsledningen och rapportera direkt till Swedbanks ekonomi- och finansdirektör Erkki Raasuke. Mikael Edler kommer den 1 augusti och fram till att han tillträder som chef för Västra Regionen att övergå till Svensk Bankmarknad för att arbeta med särskilda projekt. För ytterligare information: Thomas Backteman, koncernkommunikationsdirektör, Swedbank, tfn: 0708-311 166 Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95