Swedbank utses till Årets Affärsbank 2009

Swedbank har utsetts till Årets Affärsbank 2009 i tidningen Affärsvärldens undersökning Finansbarometern. Swedbank har tidigare fått utmärkelsen år 2003, 2004 och 2005.

- Det är otroligt roligt att kunderna tycker att vi gör ett bra jobb och erbjuder bra tjänster till bra pris. Förutom stoltheten vi känner så är priset också ett bevis på att långsiktiga kundrelationer ger resultat och stärker oss i övertygelsen att vi är på rätt väg i arbetet med att ytterligare stärka våra kundrelationer, något som våra duktiga medarbetare bidrar till varje dag, säger Kjell Hedman, chef Svensk bankrörelse i Swedbank. - Vår ambition är att erbjuda våra kunder det bästa utbudet av finansiella tjänster på marknaden till bästa pris, därför är det glädjande att konstatera att det är på dessa områden som våra kunder givit oss högst betyg, säger Michael Wolf, VD och koncernchef i Swedbank. Den nyligen presenterade nyemissionen gör att vi ytterligare förstärker vår förmåga att stötta våra kunder oavsett den framtida konjunkturutvecklingen. Finansbarometern, som är en Sveriges största oberoende undersökning av bank-, finans- och försäkringsmarknaden, har genomförts bland ekonomichefer och andra nyckelpersoner på de drygt 2 370 företagen och organisationerna i Sverige med över 200 anställda och/eller 250 Mkr i omsättning. Finansbarometern 2009 genomfördes som en webbaserad enkät under maj-juni 2009. För ytterligare information: Kjell Hedman, chef Svensk bankrörelse, Swedbank, tfn: 08-585 912 21 Peter Borsos, Kommunikationschef Svensk bankrörelse, Swedbank, tfn: 070-317 68 00 Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95