Swedbanks lunchseminarium i Almedalen: Vägen till arbete

Ungdomar och utrikesfödda är två grupper som idag har svårt att komma in på den svenska arbetsmarknaden. Ett utanförskap som ökar klyftorna i vårt samhälle och slösar bort resurser som behövs. Hur har det blivit så här och vems ansvar är det att förändra situationen?

Välkommen till Swedbanks lunchseminarium i Almedalen där bland andra Arbetsmarknadsminister Hillevi Engström berättar om vad regeringen gör i frågan.

Dag: tisdagen 3 juli 2012
Tid: kl. 12.15 – 13.15
Plats: Strandgatan 6, Vinterträdgården på Clarion Hotel Wisby

Vi kommer även att få lyssna till Jan-Eric Sundgren, Direktör och ansvarig för samhälls- och miljöfrågor i Volvo AB, Ida Karlberg, verkställande chef för Rektorsakademin och Catrin Fransson, chef för Svensk bankrörelse, Swedbank som alla bestämt sig för att ta saken i egna händer.

Moderator: Peter Nygårds Swedbank

Läs detaljerat program på www.swedbank.se/almedalen

För ytterligare information:
Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95 eller anna.sundblad@swedbank.com

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har ca 7,8 miljoner privatkunder och ca 531 000 företags- och organisationskunder med 315 kontor i Sverige och över 200 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA, Kina, Ryssland och Ukraina. Den 31 mars 2012 uppgick balansomslutningen till 1 889 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se