Tillväxtdagarna 2013, 13-15 maj, Linköping

För fjärde året i rad arrangerar Swedbank och Sparbankernas Riksförbund Tillväxtdagarna. Tillväxtdagarna är en arena för alla som vill skapa bättre förutsättningar för tillväxt, entreprenörskap och företagsamhet. Årets program innehåller nära femtio seminarier, samtal och anföranden där lokala, regionala och nationella framtida utmaningar tillsammans med internationella utblickar står i fokus.

– Vi behöver mer samtal i Sverige om hur vi ska möta ett antal stora utmaningar. Jag ser fram emot att komma till Linköping och hoppas att de här tre dagarna ska stimulera och inspirera på både kort och lång sikt, säger Michael Wolf, VD och koncernchef på Swedbank.

Tongivande teman på Tillväxtdagarna 2013 är infrastruktursatsningarnas och bostadsbyggandets betydelse för fortsatt tillväxt, kompetensförsörjning och ungas väg in på arbetsmarknaden, den högteknologiska industrins betydelse för universitet och högskolor samt vad som kommer efter den akuta europeiska krisen.

Bland de medverkande märks bland många andra:
Angeles Bermudez-Svankvist, generaldirektör, Arbetsförmedlingen, Jeffrey Joerres, koncernchef, Manpower Group, Lars-Eric Aaro, VD, LKAB, Håkan Buskhe, VD, Saab AB, Thomas Carlzon, VD, IKEA, Catharina Elmsäter-Svärd, infrastrukturminister, Lars Stjernkvist, kommunstyrelsen, Norrköping, Stefan Attefall, bostadsminister, Charlotte Petri Gornitzka, generaldirektör, Sida, Phil Wickham, CEO & President, Society of Kauffman Fellows, Helen Dannetun, rektor, Linköpings Universitet, Dan Hamilton, Professor, Johns Hopkins University, Cecilia Skingsley chefekonom, Swedbank, Erik Ullenhag integrationsminister, Stefan Löfvén, partiledare (S), Michael Wolf, VD, Swedbank, Jonas Abrahamsson, VD, E.ON Nordic, Göran Hägglund, partiledare (Kd), Fredrik Lundberg, ordförande, Holmen, Peter Norman, finansmarknadsminister, Anders Ferbe, ordförande, IF Metall, Thomas Östros, VD, Bankföreningen, Jasenko Selimovic, statssekreterare samt Niclas Kjellström-Matsekes, VD, Postkodlotteriet.

Ackrediterad press är välkommen att delta.

Datum: 13-15 maj 2013
Tid: 08.30-17.50 (tisdag 14 maj), 07.00-14.20 (onsdag 15 maj)

Plats: Konsert & Kongress, Konsistoriegatan 7, Linköping

Se hela medverkandelistan och fullständigt program på www.tillvaxtdagarna.se

För ytterligare information och föranmälan av representanter från press och media:
Emma Bergfeldt, presskontakt, Swedbank, tfn: 070-203 4999,
emma.bergfeldt@swedbank.com

Tillväxtdagarna arrangeras i samarbete med East Sweden, Linköpings kommun, Linköpings Universitet och Saab AB.