Intervju med Nicklas Schmidt i Lokalguiden (20 september 2019)

Redan ett bolag att räkna med

Swedish Logistic Property startades i slutet av 2018 av Peter Strand, Mikael Hofmann, Greg Dingizian och Erik Selin. I mars 2019 tillkom också Christian Berglund och Nicklas Schmidt som delägare, båda närmast från Catena. Alla sex är tydliga entreprenörer med erfarenhet av fastigheter och affärer på olika sätt.

SLP har haft strålkastarljuset på sig sedan uppstarten i slutet av förra året. Kanske inte så konstigt med välkända namn som Peter Strand, Mikael Hofmann, Greg Dingizian och inte minst Erik Selin som grundare. Tidigt flaggade man för att SLP ska bli en självklar aktör inom lager- och logistikfastigheter i Sverige och bara efter några månader in business är man redan en bra bit på väg. Fem fastigheter ligger i portföljen och fler köp är att vänta. ”Vi både vill och kan”, menar Nicklas Schmidt, delägare och affärsutvecklare.

Läs hela artikeln här, https://www.lokalguiden.se/magasinet/artikel/redan-ett-bolag-att-r%C3%A4kna-med