SLP köper modern logistikanläggning i Jönköping

Swedish Logistic Property har idag förvärvat och tillträtt en modern logistikanläggning i Jönköping. Fastigheten har en uthyrningsbar yta om cirka 6 000 kvm och är fullt uthyrd till hyresgästen Alfa Quality Moving. Säljare är Ätteläggen Invest, som är ett närstående företag till hyresgästen. I samband med transaktionen träffar Alfa Quality Moving och SLP ett nytt tioårigt hyresavtal. Fastigheten är belägen i direkt anslutning till E4 och har ett utmärkt logistik- och skyltläge. Transaktionen görs i bolagsform

”Fastigheten har en modern byggnad och är perfekt belägen i ett av SLP:s prioriterade geografiska lägen. Vi är glada över att genom transaktionen kunna lägga till ännu en attraktiv fastighet till vårt bestånd. Det är en region vi gärna fortsätter att expandera i”, säger Peter Strand, VD i SLP.

Hyresgästen Alfa Quality Moving är den största skandinaviska leverantören av mobility- och uppdragstjänster och erbjuder tjänster kopplat till Immigration och Visa, Relocation, Mobility och Internationell flytt. Peter Strand fortsätter:

”Det är extra roligt att SLP lyckas göra ännu en ”sale-and-lease-back”-affär. Det betyder mycket att få förtroende att bli hyresvärd till Alfa Quality Moving. Vi lyckas med den här typen av affärer genom att vi nu kan visa ett flertal tidigare lyckade case där vi har bidragit med vår erfarenhet i samband med att hyresgäster vill renodla sin affär.”

Malmö den 17 mars 2021

För ytterligare information, vänligen kontakta Peter Strand, VD, telefon: 0705-88 16 61

____

SLP – Swedish Logistic Property – är ett svenskt fastighetsbolag med fokus på lager- och logistikfastigheter. Sedan starten har bolaget hållit ett högt tempo och på kort tid genomfört flera uppmärksammade förvärv. SLP har en hög ambition rörande hållbarhet och arbetar ansvarsfullt utifrån miljömässiga aspekter. Bolagets fastighetsbestånd omfattar en uthyrningsbar yta om cirka 445 000 kvm.

Peter Strand
VD / CEO