SWEDTRAIN välkomnar Ministerrådets slutliga godkännande av SHIFT2RAIL-programmet, som innebär en unik storsatsning inom EU på forskning, innovation och demonstrationsprojekt för att stärka järnvägens och järnvägsindustrins konkurrenskraft i Europa. UNIFE har satt stort värde på den svenska regeringens starka stöd för detta program.

- Det är viktigt att svenska järnvägsföretag sätter sig in i SHIFT2RAIL-programmet och tillvaratar alla möjligheter att aktivt medverka i programmets projekt och ta del av EUs forskningsmedel. SWEDTRAIN kommer att bistå sina medlemsföretag med råd och information, säger Staffan Håkanson, ordförande i SWEDTRAINs FoU-grupp.

För mer information klicka här

SWEDTRAIN
c/o Teknikföretagens Branschgrupper AB