Synoptik ny exklusiv partner för Coops medlemmar

Nu är det möjligt för Coops medlemmar att använda sina poäng i över 140 Synoptikbutiker i Sverige. Genom det nya avtalet får Coops 3,5 miljoner medlemmar möjlighet att växla intjänade bonuspoäng till glasögon och på så sätt nå en bättre syn och synhälsa.

Coops medlemmar får sedan tidigare 25 procents rabatt på ett helt köp hos Synoptik. Från och med maj ges även möjlighet att växla intjänade poäng till värdecheckar på glasögon*.

Synoptik är den enda aktören inom optik som har ett partneravtal med Coop. Totalt är ett tjugotal företag uttagspartners till Coops medlemmar och handeln med dessa omsätter cirka 430 miljoner kronor om året.
– Vi är naturligtvis stolta över att Coop har valt att samarbeta med oss för att hitta mervärden för sina medlemmar. Vi ser fram emot att välkomna Coops medlemmar till våra butiker i hela Sverige där vi erbjuder ett stort kunnande inom optik och ett av marknadens bredaste sortiment av bågar och solglasögon, säger Lottie Funck Ekelund, marknadschef på Synoptik.

Coop ägs av sina medlemmar och genom medlemsprogrammet vill Coop sätta guldkant på vardagen för sina medlemmar. Coop ser det som viktigt att erbjuda förmåner hos starka och uppskattade varumärken.
– Våra medlemmar uppskattar medlemserbjudanden som är enkla att ta del av och som ger lite extra till vardagen. Synoptik passar mycket bra in som partner hos oss eftersom glasögon är något många behöver, säger Karin Friis, chef för Coops medlemsprogram.

* Samarbetet innebär att Coops medlemmar får växla in sina poäng till värdecheckar på glasögon. Därutöver har de 25 procent på valfri vara, inklusive handelsvaror och synundersökningar.

Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör Synoptik, tfn: +46 (0)73-523 40 22, e-post: lfe@synoptik.se
Anders Ekhammar, pressansvarig Synoptik, tfn: +46 (0) 707 46 25 79, e-post: anders.ekhammar@perspective.se

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 140 butiker och en omsättning över 1.2 miljarder en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 7.000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.

Våra medlemmar uppskattar medlemserbjudanden som är enkla att ta del av och som ger lite extra till vardagen. Synoptik passar mycket bra in som partner hos oss eftersom glasögon är något många behöver.
Karin Friis, chef för Coops medlemsprogram.