Synoptik öppnar toppmodern butik i Väla Centrum – den fysiska butiken är navet i vårt erbjudande

Synoptik lanserade nyligen sitt nya butikskoncept och idag öppnas den andra butiken med det nya konceptet. Med ett tydligt fokus på ögonhälsa kombinerat med den senaste utrustningen samt ett utökat utbud av exklusiva märkesbågar och produkter kommer kunderna på Väla med omnejd att få en ännu bättre service- och kundupplevelse.

– Det nya butikskonceptet är ett stort steg i vår utveckling framåt, där mötet med kunden alltid är det viktigaste. Den fysiska butiken är navet i vårt erbjudande och därför är det viktigt att vi utvecklar kundupplevelsen i våra butiker. Med det nya konceptet kommer vi fortsätta med vårt tydliga fokus på ögonhälsa där vi har stor kunskap, lång erfarenhet och erbjuder den senaste tekniken. Det i kombination med vår satsning på ett konkurrenskraftigt sortiment, gör oss mycket starka. Vi har höga förväntningar på det nya konceptet och är mycket glada över att nu öppna i Väla Centrum, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.

Väla Centrum har en lång historik och en tydlig vision om framtiden. Därför vill Synoptik vara tidiga med att satsa på det nya butikskonceptet just här.

– Vi har ju funnits här i många år och vi har sett hur köpcentrumet och området runtomkring har utvecklats under åren. Vår nya butik, som är nästan dubbelt så stor som vår gamla, kommer att bidra till den positiva resan för framtiden i Väla Centrum och jag är mycket stolt och glad över att vi äntligen kan visa upp får fina butik, säger butikschef Annika Steen, Synoptik Väla Centrum.

Som en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica har Synoptik nu ännu större möjlighet att bredda det redan gedigna sortimentet med det bästa och senaste inom glasögon, solglasögon och linser. Ray-Ban är ett av de mest eftertraktade varumärkena i världen, därför kommer varumärket få extra stort utrymme i det nya butikskonceptet.

– Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.

Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta: Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se

Det nya butikskonceptet är ett stort steg i vår utveckling framåt, där mötet med kunden alltid är det viktigaste. Den fysiska butiken är navet i vårt erbjudande och därför är det viktigt att vi utvecklar kundupplevelsen i våra butiker. Med det nya konceptet kommer vi fortsätta med vårt tydliga fokus på ögonhälsa där vi har stor kunskap, lång erfarenhet och erbjuder den senaste tekniken. Det i kombination med vår satsning på ett konkurrenskraftigt sortiment, gör oss mycket starka. Vi har höga förväntningar på det nya konceptet och är mycket glada över att nu öppna i Väla Centrum.
Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik
Vi har ju funnits här i många år och vi har sett hur köpcentrumet och området runtomkring har utvecklats under åren. Vår nya butik, som är nästan dubbelt så stor som vår gamla, kommer att bidra till den positiva resan för framtiden i Väla Centrum och jag är mycket stolt och glad över att vi äntligen kan visa upp får fina butik.
butikschef Annika Steen, Synoptik Väla Centrum
Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke.
Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik