Synoptik utses till en av Europas bästa arbetsplatser

Synoptik har placerat sig på Great Place to Works topplista över Europas bästa arbetsplatser.
– Detta är ett fantastiskt bevis på att vårt ständigt pågående arbete att bygga stolthet, gemenskap och engagemang verkligen fungerar, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.

Varje år utser Great Place to Work de bästa arbetsplatserna i såväl världen, som i Europa och i Sverige. Sju år i rad har Synoptik fått topplaceringar över de bästa arbetsplatserna i Sverige och efter ett långsiktigt och framgångsrikt arbete för att skapa och erbjuda en bra arbetsplats får nu Synoptik bekräftat att bolaget är en av de bästa arbetsplatserna att jobba på, inte bara i Sverige utan i hela Europa.

Engagerade och kompetenta medarbetare ser vi som nyckeln till en välmående och framgångsrik organisation. Att detta arbete har resulterat i att vi nu är en av de bästa arbetsplatserna i Europa är vi alla oerhört stolta över, säger Roland Olsson.

För att bli erkänd som en av de bästa arbetsplatserna i Europa måste företaget först rankas mycket högt bland andra företag av samma storlek i det land man verkar. Av de 3 350 deltagande företagen – små, medelstora, stora och multinationella är det bara totalt 150 företag som utses till de bästa arbetsplatserna i Europa. Undersökningen bygger på en grundlig genomgång av företagskulturen där organisationen bedöms utifrån två perspektiv, dels medarbetarnas upplevelse av arbetsplatskulturen som fångas i en medarbetarundersökning, dels organisationens dokumenterade insatser för att skapa en riktigt bra arbetsplats.

Om Great Place to Work
Great Place to Work är ett undersöknings- och konsultföretag med huvudkontor i USA och med dotterbolag världen över. Varje år utförs medarbetarundersökningar av 19,8 miljoner medarbetare från över 10 000 organisationer i 106 länder.

Roland Olsson, vd på Synoptik, tfn: +46 (0)8-628 19 02, e-post: rol@synoptik.se
Anders Ekhammar, pressansvarig Synoptik, tfn +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag mer än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se

Detta är ett fantastiskt bevis på att vårt ständigt pågående arbete att bygga stolthet, gemenskap och engagemang verkligen fungerar.
Roland Olsson, vd på Synoptik
Engagerade och kompetenta medarbetare ser vi som nyckeln till en välmående och framgångsrik organisation. Att detta arbete har resulterat i att vi nu är en av de bästa arbetsplatserna i Europa är vi alla oerhört stolta över.
Roland Olsson