Magnus Jonsson avgår som styrelsemedlem i TagMaster

Pressmeddelande, Stockholm 24 september 2020

Magnus Jonsson har meddelat styrelsen i TagMaster AB (publ) att han lämnar sitt uppdrag som styrelseledamot.

Magnus Jonsson lämnar TagMasters styrelse efter drygt 8 år för att ta en operativ roll som VD för Phoniro, Vice President Senior Care inom ASSA ABLOY Global Solutions.

Inom ASSA ABLOY finns verksamheter som sysslar med kritisk infrastruktur och RFID och för att undvika eventuella intressekonflikter är detta ett lämpligt beslut.

”Det har varit hedrande och givande att vara med och bidra till TagMaster’s fantastiska framgångsresa och jag önskar alla i företaget stort lycka till framöver. TagMaster är extremt väl positionerat för framtiden och det kommer bli spännande att följa den framtida utvecklingen” säger Magnus.

”Magnus har varit en uppskattad ledamot av TagMasters styrelse under många år. Vi vill passa på att tacka honom för att med stort engagemang, kunskaper och erfarenheter berikat TagMasters styrelsearbete genom åren, säger Rolf Norberg, styrelseordförande i TagMaster AB (publ).”

TagMaster är ett applikationsinriktat teknikföretag som utvecklar och säljer avancerade sensorsystem och lösningar baserade på radio-, radar-, magnetisk- och kamerateknologier för krävande miljöer. TagMaster arbetar inom två segment – Segment Europa och Segment USA - under varumärkena TagMaster och Sensys Networks - med innovativa mobilitetslösningar för att öka effektivitet, säkerhet, bekvämlighet och för att minska belastningen på miljön inom Smarta Städer. TagMaster har dotterbolag i England, Frankrike och USA och exporterar främst till Europa, Mellanöstern, Asien och Nordamerika via ett globalt nätverk av partners och systemintegratörer. TagMaster grundades 1994 och har sitt huvudkontor i Kista. TagMaster är ett listat företag och aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. TagMasters certifierade rådgivare (CA) är FNCA Sweden, telefon +46852800399, E-post: info@fnca.se , www.tagmaster.com