Ribbskottet ökar sin position i TagMaster och når över 10%

Pressmeddelande, Stockholm, 31 mars 2021

Ribbskottet AB, ett bolag som investerar selektivt i framtidsbolag, och som under flera år haft en ägarposition i TagMaster, har under denna och föregående vecka förvärvat ytterligare nära 14,4 miljoner aktier i TagMaster så att innehavet nu uppgår till nära 41,4 miljoner aktier motsvarande knappt 11,3% av bolaget.

"TagMaster verkar inom en mycket spännande framtidsnisch med inriktning mot bland annat smarta trafiklösningar som ligger helt rätt i tiden. Vi ser hela tiden hur både marknadens och investerarnas intresse för ITS (Intelligent Transport Systems) växer. Dessutom förväntar vi oss att TagMaster kommer växa snabbare än marknaden, dels av egen kraft, och dels genom att spela en aktiv roll i den konsolidering som vi förväntar oss då branschen idag är relativt fragmenterad.

Vi hoppas att tillsammans med TagMasters duktiga ledning kunna attrahera ytterligare långsiktiga investerare som vill vara med om vad vi ser kommer bli några spännande år av tillväxt framöver", säger Ribbskottet.

TagMaster är ett applikationsinriktat teknikföretag som utvecklar och säljer avancerade sensorsystem och lösningar baserade på radio-, radar-, magnetisk- och kamerateknologier för krävande miljöer. TagMaster arbetar inom två segment – Segment Europa och Segment USA - under varumärkena TagMaster och Sensys Networks - med innovativa mobilitetslösningar för att öka effektivitet, säkerhet, bekvämlighet och för att minska belastningen på miljön inom Smarta Städer. TagMaster har dotterbolag i England, Frankrike och USA och exporterar främst till Europa, Mellanöstern, Asien och Nordamerika via ett globalt nätverk av partners och systemintegratörer. TagMaster grundades 1994 och har sitt huvudkontor i Kista. TagMaster är ett listat företag och aktien handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. TagMasters certifierade rådgivare (CA) är FNCA Sweden, telefon +46852800399, E-post: info@fnca.se , www.tagmaster.com