Större ägare köper fler aktier i TagMaster

Pressmeddelande, Stockholm, 22 december 2020

P-A Bendt AB, aktieägare sedan några år, har förvärvat 7,5 miljoner aktier och äger efter detta 9 miljoner aktier. Familjen Hamilton/Lewenhaupt, aktieägare sedan många år, har förvärvat 1,5 miljoner aktier och äger efter detta närmare 31,7 miljoner aktier.

"Vi är långsiktiga ägare med stort förtroende för bolagets ledning och dess personal. Vi har också stor tilltro till bolagets produkter och teknik som ligger helt rätt i tiden med stor framtida potential", säger P-A Bendt och Didrik Hamilton.

TagMaster är ett applikationsinriktat teknikföretag som utvecklar och säljer avancerade sensorsystem och lösningar baserade på radio-, radar-, magnetisk- och kamerateknologier för krävande miljöer. TagMaster arbetar inom två segment – Segment Europa och Segment USA - under varumärkena TagMaster och Sensys Networks - med innovativa mobilitetslösningar för att öka effektivitet, säkerhet, bekvämlighet och för att minska belastningen på miljön inom Smarta Städer. TagMaster har dotterbolag i England, Frankrike och USA och exporterar främst till Europa, Mellanöstern, Asien och Nordamerika via ett globalt nätverk av partners och systemintegratörer. TagMaster grundades 1994 och har sitt huvudkontor i Kista. TagMaster är ett listat företag och aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. TagMasters certifierade rådgivare (CA) är FNCA Sweden, telefon +46852800399, E-post: info@fnca.se , www.tagmaster.com

Citat

P-A Bendt och Didrik Hamilton