TagMaster AB (publ.) Gary Glass lämnar styrelsen

Kista, Stockholm, 20 augusti 2009 – Gary Glass har idag på egen begäran valt att lämna styrelsen i TagMaster AB (publ.). Gary Glass tillträdde i TagMaster AB’s (publ.) styrelse på årsstämman våren 2007 och har med sitt breda kunnande och engagemang tillfört styrelsearbetet professionalitet och kontinuitet. Gary anger personliga skäl med sjukdom i familjen som orsak till att han lämnar styrelsen. Styrelsens arbete kommer tills vidare att fortsätta med de tre kvarvarande ledamöterna. ”Gary har varit mycket aktiv i framtagandet av TagMasters nya strategi och kommer som aktieägare att fortsätta vara engagerad i bolaget.” säger styrelsens ordförande Magnus Karnsund i ett uttalande. Om TagMaster AB (publ.) TagMaster är ett svenskt teknikföretag grundat 1994 med huvudkontor i Kista, Stockholm. TagMaster utvecklar och marknadsför avancerad utrustning för radiofrekvensbaserad identifiering (RFID). Tillämpningar för TagMaster-systemet finns bland annat inom passagekontroll av fordon, spårbunden trafik och i säkerhetslösningar. TagMaster exporterar huvudsakligen system till Europa, Asien och Nordamerika via ett globalt nätverk av partners, systemintegratörer och distributörer. TagMaster AB är börsnoterat på First North i Stockholm. www.tagmaster.com För ytterligare information, vänligen kontakta: Christopher Grahn, CEO Telephone: +46 8 632 1950 E-mail: christopher.grahn@tagmaster.com