TagMaster flyttar upp till Premier-segmentet av First North Growth Market

Pressmeddelande, Stockholm 23 februari 2021

TagMaster, en ledande tillverkare och leverantör av avancerade sensorsystem för Smarta Städer inom Traffic och Rail, meddelar idag att Nasdaq har godkänt bolagets ansökan om att flytta handeln i aktien till First North Premier Growth Market. Övergången är ett viktigt steg mot målet att noteras på Nasdaqs huvudlista. Handeln med TagMasters aktie på First North Premier Growth Market inleds måndagen den 1 mars 2021.

”Att flytta upp vår handel till Premier är strategiskt viktigt i vår fortsatta expansion och underlättar ett institutionellt och internationellt ägande i TagMaster” säger VD Jonas Svensson

Premier-segmentet av First North Growth Market ger bolag möjlighet att förbereda sig för notering på börsens huvudlista genom att ställa högre krav på bland annat informationsgivning, redovisningsprinciper och bolagsstyrning. Kraven på Premier överensstämmer i stort med de regelverk som gäller på Nasdaqs huvudlista, som är en reglerad marknadsplats.

TagMaster rapporterar enligt det internationella redovisningsregelverket IFRS, ett krav för bolag på Premier.

TagMasters aktieägare behöver inte vidta några åtgärder i samband med noteringen på First North Premier Growth Market. Aktien kommer att handlas under samma kortnamn (TAGM B) och ISIN-kod som tidigare.

TagMaster är ett applikationsinriktat teknikföretag som utvecklar och säljer avancerade sensorsystem och lösningar baserade på radio-, radar-, magnetisk- och kamerateknologier för krävande miljöer. TagMaster arbetar inom två segment – Segment Europa och Segment USA - under varumärkena TagMaster och Sensys Networks - med innovativa mobilitetslösningar för att öka effektivitet, säkerhet, bekvämlighet och för att minska belastningen på miljön inom Smarta Städer. TagMaster har dotterbolag i England, Frankrike och USA och exporterar främst till Europa, Mellanöstern, Asien och Nordamerika via ett globalt nätverk av partners och systemintegratörer. TagMaster grundades 1994 och har sitt huvudkontor i Kista. TagMaster är ett listat företag och aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. TagMasters certifierade rådgivare (CA) är FNCA Sweden, telefon +46852800399, E-post: info@fnca.se , www.tagmaster.com

Citat

Jonas Svensson, VD