TagMaster förvärvar Free2move´s RFID bolag i Asien

Stockholm/Halmstad 16 maj 2011

Free2Move Holding AB (org. nr. 556705-0157) med säte i Halmstad har idag överenskommit om att sälja sitt dotterbolag Free2Move Asia Sdn Bhd (company number 635850 P) med säte i Kuala Lumpur, Malaysia till TagMaster AB (org. nr. 556487-4534) med säte i Kista, Stockholm.

Transaktionen är giltig från och med dagens datum och sker genom en kombination av kontant vederlag samt 7,6 miljoner nyemitterade B-aktier i TagMaster AB genom utnyttjande av bemyndigandet från bolagsstämman den 17 mars 2011.

”Genom denna strukturaffär renodlar Free2move sin satsning på sportkommunikation och får genom sitt ägande i TagMaster dessutom del av bolagets förväntade positiva utveckling inom RFID-området”, säger Per-Arne Wiberg CEO Free2move Holding AB.

”Detta förvärv ger en spännande förstärkning av vårt produkterbjudande väl i linje med vår tidigare uttalade satsning inom områden för spårning av transporter, men även inom områdena säkerhet, övervakning och sensorbaserade RFID taggar. Dessutom kommer närvaron i Sydostasien, som är en region med stark tillväxt, förenkla uppbyggandet av en effektiv säljorganisation i denna region”, säger Bo Tiderman CEO TagMaster AB.

TagMaster är ett svenskt teknikföretag som grundades 1994 och som har sitt huvudkontor i Kista (Stockholm), Sverige. TagMaster utvecklar och marknadsför avancerade produkter för identifiering på långa avstånd baserade på Radio Frequency IDentification (RFID) teknologi och system för hantering av information relaterad till fordonsidentifiering samt spårbundna transporter men även för personaccess i syfte att öka effektiviteten, säkerheten samt bekvämlighet som även har positiv påverkan av miljön. TagMasters försäljning går i huvudsak till Europa, Asien och Nordamerika via ett internationellt nätverk av partners, systemintegratörer och distributörer. TagMaster aktier handlas på First North i Stockholm. TagMasters Auktoriserade Rådgivare är Remium AB. www.tagmaster.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bo Tiderman, CEO, TagMaster AB
Telefon: +46 8 632 1950