TagMaster lanserar ny RFID-läsare för parkering och accesskontroll – XT-5

Pressmeddelande, Stockholm, 15 april, 2020

TagMaster, en ledande tillverkare och leverantör av avancerade sensorsystem för Smarta Städer inom Traffic och Rail, har utvecklat en ny avancerad RFID-läsare, XT-5, för identifiering vid parkerings- och accesskontrollösningar som nu lanseras. XT-5 marknadsförs i två versioner - en utformad enligt den europeiska specifikationen och en enligt den amerikanska specifikationen.

XT-5 är en RFID-läsare som är designad och optimerad för lösningar inom accesskontrollområdet och för parkeringsapplikationer som:

• Parkeringsplatser vid flygplatser
  • Järnvägsbangårdar och bussdepåer
  • Automatiserade lastbilsaktiviteter
  • Intern logistik

“XT-5 är vår mest avancerade integrerade läsare hittills. Den har en avancerad radiokonstruktion med hög uteffekt, automatisk störningshämmare (SJC) och kontroll av antennpolarisation. Det gör att vi stärker vår roll som världsledande på området”, säger Jonas Svensson, VD, TagMaster.

XT-5 är en avancerad Linuxbaserad integrerad läsare med PoE+ och inbyggd antenn. XT-5 stödjer olika gränssnitt som Ethernet, RS232, RS485 och Wiegand/Magstripe och med möjlighet att lägga till extra externantenn. XT-5 är konfigurerad för de vanligaste accesskontrollsystemen som Paxton, DormaKaba, Bosch, RCO, Siemens/Bewator, Assa Abloy, HID med flera.

XT-5 är dessutom kompatibel med RAIN RFID-standard. XT-5 stödjer TagMasters SecureMarkID ID-tag-format, som är utvecklat för att säkerställa att varje ID-tagg har en unik identitet som är svår att kopiera. XT-5 i kombination med TagMasters SecureMarkID ID-taggar ger högsta säkerhetsnivån.

XT-5 marknadsförs i två versioner - en utformad enligt den europeiska specifikationen och en enligt den amerikanska specifikationen. Båda versionerna finns tillgängliga med moduler för globala regioner som säkerställer att de täcker de flesta globala frekvensstandarder.

”Den nya XT-5-läsaren följer lanseringen av XT-1ETC  förra året och visar vårt fortsatta engagemang för innovation och investeringar i framtiden”, säger Jonas Svensson.

TagMaster är ett applikationsinriktat teknikföretag som utvecklar och säljer avancerade sensorsystem och lösningar baserade på radio-, radar-, magnetisk- och kamerateknologier för krävande miljöer. TagMaster arbetar inom två segment - Traffic Solutions och Rail Solutions - under varumärkena TagMaster och Sensys Networks - med innovativa mobilitylösningar för att öka effektivitet, säkerhet, bekvämlighet och för att minska belastningen på miljön inom Smarta Städer. TagMaster har dotterbolag i England, Frankrike, och i USA och exporterar främst till Europa, Mellanöstern, Asien och Nordamerika via ett globalt nätverk av partners och systemintegratörer. TagMaster grundades 1994 och har sitt huvudkontor i Stockholm. TagMaster är ett listat företag och aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. TagMasters certifierade rådgivare (CA) är Erik Penser Bank telefon +4684638300, E-post: certifiedadviser@penser.se www.tagmaster.com

Citat

Jonas Svensson, VD TagMaster