TagMaster stärker organisationen med operationschef

Pressmeddelande, Stockholm,  7 juni 2021

TagMaster, en ledande tillverkare och leverantör av datalösningar och avancerade sensorsystem för Smarta Städer inom Traffic och Rail, förstärker organisationen genom att anställa Marie von Sydow som Vice President Operations. Von Sydow kommer att leda verksamheten på koncernnivå omfattande inköp, kvalitet, produktion och leveranskedja och rapporterar till VD.

TagMastergruppen befinner sig i en expansionsfas såväl organiskt som via förvärv, nu senast med förvärvet av franska Citilog som presenterades i slutet av april.

”Mot den bakgrunden är det viktigt att vår strategi återspeglar stor förståelse för de olika framgångsmodeller som används på respektive marknad där vi är verksamma. Det är här Marie kommer in för att skärpa strategin och arbetsmetoder för att arbeta så framgångsrikt som möjligt på respektive marknad”, säger Jonas Svensson, VD, TagMaster.

Marie von Sydow har arbetat med produktion, inköp och leveranskedjor både som chef och som konsult under de senaste 20 åren. Hon har bland annat erfarenhet från ledande positioner på bolag som Saab, Delta Electric och Envirotainer.

Med sin erfarenhet adderar Marie von Sydow nya dimensioner till TagMasters arbete som syftar till kontinuerlig förbättring av operations. Hon kommer att arbeta med operationsteamen i Sverige, Frankrike och Storbritannien och fokusera på områden som förbättrad leveranstid, optimering av lager, effektiviserade inköp, ökad produktionseffektivitet, delning av processer och finjustering av KPI-rapporteringen.

”Det är viktigt för oss som ett växande företag att vi har rätt kompetens och kapacitet nu och i framtiden och det är en stark signal att vi kan locka kompetenta och meriterade personer som Marie von Sydow till vår snabbväxande företagsgrupp”, säger Jonas Svensson.

TagMaster är ett applikationsinriktat teknikföretag som utvecklar och säljer avancerade sensorsystem och lösningar baserade på radio-, radar-, magnetisk- och kamerateknologier för krävande miljöer. TagMaster arbetar inom två segment – Segment Europa och Segment USA - under varumärkena TagMaster och Sensys Networks - med innovativa mobilitetslösningar för att öka effektivitet, säkerhet, bekvämlighet och för att minska belastningen på miljön inom Smarta Städer. TagMaster har dotterbolag i England, Frankrike och USA och exporterar främst till Europa, Mellanöstern, Asien och Nordamerika via ett globalt nätverk av partners och systemintegratörer. TagMaster grundades 1994 och har sitt huvudkontor i Kista. TagMaster är ett listat företag och aktien handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. TagMasters certifierade rådgivare (CA) är FNCA Sweden, telefon +46852800399, E-post: info@fnca.se , www.tagmaster.com