Valberedningens förslag angående styrelse och val av styrelseledamöter

Pressmeddelande Stockholm, 21 mars 2022

Valberedningens förslag angående styrelse och val av styrelseledamöter

Valberedningen i TagMaster AB har beslutat att till årsstämman 2022 lämna följande förslag avseende antal styrelseledamöter och val av styrelseledamöter.

Valberedningen föreslår att antalet styrelseledamöter i styrelsen ska minskas med en person och således uppgå till fyra ledamöter och inga suppleanter.

Valberedningen föreslår vidare nyval av Liselott Lading som styrelseledamot och bedömer att Liselott Ladings erfarenhet och kompetens kompletterar styrelsens samlade kompetens.

Liselott Lading har många års erfarenhet som ledare och expert inom digital utveckling. Hon har haft ett antal positioner som VD i bolag i utvecklingsfaser såväl som ledarerfarenhet från IT-avdelning på IoT-bolag (bl.a Axis Communications, tidigare ägare till Citilog, som förvärvades av TagMaster 2021). Vidare har hon även varit ledamot i antal styrelser. Till vardags är hon affärskonsult på Stratiteq där hon agerar rådgivare åt ledningsgrupper om hur bolagen skall använda sin data. Liselott är en ofta anlitad talare inom digitalisering och hur den påverkar samhället ur ett holistiskt perspektiv. Hon har en magisterexamen i systemvetenskap från Stockholms Universitet och är även certifierad i styrelsearbete via Styrelseakademin. Liselott är för närvarande ledamot i fintech-bolaget Oqam. Liselott äger idag inte några aktier i TagMaster AB och är både oberoende i förhållande till bolaget och dess ledning och även oberoende i förhållande till bolagets största aktieägare.

Valberedningen föreslår vidare omval av Bernt Ingman, Gert Sviberg, Juan Vallejo samt omval av Bernt Ingman till styrelsens ordförande. Rolf Norberg och Margareta Hagman har avböjt omval vid årsstämman 2022.

Valberedningen tackar Rolf och Margareta för deras värdefulla bidrag i styrelsearbetet för TagMaster. Valberedningen vill också uttrycka sin särskilda tacksamhet till Rolf som varit styrelseledamot i TagMaster under 10 år.

Valberedningen i TagMaster AB består av Gert Sviberg (eget och närstående bolags innehav, ledamot i TagMasters styrelse), Anders Bladh (närstående bolags innehav), Jean-François Paumelle (Eiffel Investment Group SAS), Tomas Brunberg (närstående bolags innehav), Bernt Ingman (ordförande i TagMasters styrelse).

Årsstämman kommer att hållas den 28 april 2022 kl. 15.00. I samband med att kallelsen till årsstämman publiceras kommer valberedningens fullständiga förslag att presenteras.

Stockholm, 21 mars 2022

TagMaster AB (publ)

För mer information, vänligen kontakta:

Gert Sviberg,

Valberedningens ordförande