Pressinbjudan: Children’s Climate Prize 2017 Onsdag 22 november, Tom Tits Experiment, Södertälje

Nu är det dags att uppmärksamma ungdomar som världen över kämpar för miljö och klimat! Onsdagen den 22:a november hålls galakväll då Children’s Climate Prize går av stapeln på Tom Tits Experiment i Södertälje. Vi har också glädjen att meddela att Sveriges miljöminister Karolina Skog kommer att närvara vid eventet och dela ut årets pris till vinnare Edgar Edmund från Tanzania. Här informerar vi om de punkter under kvällen som media är välkomna att delta vid.

På Children’s Climate Prize 2017 deltar 250 specialinbjudna gäster från hela världen, däribland årets finalister samt prisvinnaren Edgar Edmund med sitt företag Green Venture Leafs från Tanzania. Årets jury med Johan Kuylenstierna och Micael Dahlén liksom Telge Energis ledning är på plats och VD Mats Fagerström inledningstalar. Artisterna Mariette och Eric Saade står för underhållningen tillsammans med kvällens konferencier Farzad Farzaneh. TV-kocken Paul Svensson är med och presenterar kvällens klimatsmarta meny. Miljöminister Karolina Skog deltar under hela kvällen vid såväl prisceremoni och galamiddag.

Årets hedersgäst är förra årets vinnare, klimataktivisten från USA, Xiuhtezcatl Martinez som även har med sig världsrepresentanter från sin organisation Earth Guardians.

Vad: Children's Climate Prize 2017

När: Onsdag 22 november kl.17.00-20.30

Var: Tom Tits Experiment, Södertälje

Såhär ser kvällen ut:

17.00 – Röda mattan, gästerna anländer

18.00 – Middagen inleds

18.30 – Juryn presenteras, finalister 2017, artistuppträdande, framträdande från Xiuhtezcatl Martinez mm.

20.00 – Årets prisceremoni med vinnaren 2017, Edgar Edmund och miljöminister, Karolina Skog samt juryns ordförande Johan Kuylenstierna från SEI.

Media är välkomna att medverka under kvällen och närvaroanmälan sker till pressansvarig senast tisdag 21 november.

Välkomna!

Pressansvarig:
Jonna Holmgren, Massiv PR
Jonna@massivpr.se
070-888 05 02

Telge Energi har instiftat Children’s Climate Prize, ett internationellt klimatpris som tilldelas ett barn eller ungdom, 10-17 år, som gjort något extraordinärt för klimat och miljö. Priset instiftades 2016 för att lyfta barn och ungas perspektiv i klimatfrågan, med insikten att det är barnens framtid som står på spel. Finalister och vinnaren utses av en jury och får 50.000 kr i prispengar.