Tourico Holidays ökar utbudet av hotell i Asien med 20 procent under 2016

Global resegrossist fortsätter sin snabba expansion i Asien

Orlando, FL – 18 oktober 2016 – Tourico Holidays, en global ledare när det gäller reseförmedling, rapporterade idag att man har utökat sitt utbud av hotell i Asien med 20 procent under 2016 eftersom företaget fortsätter att inrikta sig på att öka sin marknadsandel i regionen.  Under de senaste fem åren har Tourico mer än fördubblat sin hotellpartnerskap på marknaden och har nu totalt över 5000 hotell i regionen.

”Asien är en region som uppvisar en otrolig resetillväxt, vilket påvisas genom ett mycket starkt första halvår 2016. Vårt primära mål är nu att ytterligare fördubbla vårt hotellutbud under de kommande fem åren", säger Steve Skidgel, Executive Vice President of Global Product Development för Tourico Holidays.  ”Förutom att stärka våra hotellpartnerskap har vi även skiftat fokus till att bygga ut vårt förköpta hotellinnehav på marknaden, utöka vårt tillhörande utbud och fortsätter att lägga till kontor och personal på fältet.”

Jämfört med samma period föregående år har bokningen av förköpta hotellrum, eller ”ExclusiveDeals”, ökat med mer än 100 procent i Asien för 2016.  För över 20 år sedan var Tourico pionjärer när det gäller tanken att köpa block av hotellrum i stor skala, och i dag är detta unika utbud en drivande kraft bakom företagets tillväxt i Asien.  Tourico har för avsikt att förköpa hotellplatser för ytterligare 15 miljoner dollar i Asien före årets slut – med huvudsaklig inriktning på städer i Kina, Japan, Korea, Singapore, Thailand och Australien.

Tourico har även åtagit sig att upphandla tillhörande produkter i regionen för att hjälpa distributionskunderna och resebyråerna att förbättra sina marginaler.  Under den senaste månaden har grossisten upprättat samarbete med Thai Rent A Car, i Thailand och Hawk Rent A Car, företagets första biluthyrningspartnerskap i Malaysia.

För att underlätta tillväxten och stödja företagets äldre partners i regionen har Tourico nyligen öppnat ett nytt kontor i Shenzhen i Kina och planerar att öppna kontor i Seoul i Korea och Sydney i Australien under de kommande sex månaderna.  De nya platserna och den ytterligare personalen kommer att samarbeta med befintliga Tourico-kontor i stillahavsområdet, bland annat i Peking och Shanghai i Kina, Hongkong, Tokyo i Japan, Bangkok i Thailand, New Delhi i Indien och Brisbane i Australien.

”Vår snabba tillväxt och fortsatta expansion i stillahavsområdet visar våra leverantörspartners och distributionskunder att vi har för avsikt att spela en viktig roll i detta reseekosystem både idag och under de kommande åren”, sade Skidgel.

Tourico Holidays kommer att visa sitt omfattande sortiment av reseerbjudanden – inklusive hotell, kryssningar, aktiviteter och anslutningar, biluthyrningar och fritidshus – på utställningen ITB Asia 19–21 oktober.

Utställningsbås: B04, Sands Expo and Convention Centre B2

Om Tourico Holidays

Tourico Holidays är ett ledande globalt företag som förmedlar resor och direktkontrakterar researrangörer såsom hotell, flygbolag, kryssningsföretag, turistattraktioner, biluthyrningar, semesterboenden och annat.  Tourico Holidays arbetar med stora volymer, som en slags grossisst till den här förteckningen och har över 4 900 kunder i 100 länder som använder deras teknologi.

Taggar: