Veolia Transport får Västtrafiks kvalitetsbonus

Veolia Transport är ett av de tre transport-företag i västra Sverige som lyckats allra bäst med kvalitetsarbetet under 2013. Det stod klart när huvudmannen Västtrafik delade ut sin kvalitetsbonus.

Västtrafik betalar ut sammanlagt 28 miljoner kronor till de trafikföretag som uppnådde högst kundnöjdhet under förra året. Bonusen delas ut i två nivåer och Veolia Transport kvalificerade sig till den högsta nivån. För att nå den nivån ska 90–97 procent av kunderna ha gett högsta eller näst högsta betyg till trafik-operatören. Företaget ska också nå avtalade nivåer för olika framtagna kriterier, som till exempel att det är rent ombord på bussen och att förarens uppträdande är trevligt.

- Det är verkligen roligt att på ett så här konkret sätt få bevis på den stora insats som våra bussförare gör varje dag. Jag vill tacka varenda en av de som gör sitt bästa för att våra kunder ska få så bra service som möjligt, säger Marika Räihä, affärschef på Veolia Transport i Göteborg.

Under förra året hade femton busstrafikavtal möjlighet att få kundnöjdhetsbonus av Västtrafik. Förutom Veolia Transport fick Nobina och Nettbuss ta del av den högsta bonusnivån.

För tåg- och spårvagnsavtalen finns inga motsvarande bonusavtal.

För mer information:
Klara Haage, pressekreterare Veolia Transport