Klarna förbättrar sin kundservice med hjälp av Vergic

Report this content

Malmö, 4 mars 2015 - Klarna och Vergic har tecknat ett avtal om att implementera Vergics lösning för Klarnas kundtjänst. Initialt kommer lösningen implementeras på Klarnas svenska webbplats.

Klarna är Europas ledande betalningsleverantör och deras tjänst förenklar online-köp. Drygt 35 miljoner konsumenter och 50 000 handlare på 18 marknader använder Klarna. För att förbättra sin kundservice och förenkla användande för de svenska konsumenterna har Klarna implementerat Vergics lösningar för chatt och co-browsing.

Från i början av mars kommer konsumenter som använder Klarna att kunna logga in på Klarnas hemsida och där proaktivt erbjudas personlig hjälp kopplat till sina respektive konton. Exempelvis kan konsumenterna få information om saldo eller få hjälp med att flytta sista betalningsdatum på fakturor. Lösningen innehåller även co-browsing, vilket innebär att Klarnas kundtjänst kan visa, hjälpa och vägleda konsumenter i realtid i de olika processer som finns på Klarnas hemsida.

Klarnas säkra och enkla inloggningssystem innebär att när kunderna väl har loggat in behövs ingen extra inloggning för att få personlig hjälp. Vergics lösningen ökar också effektiviteten hos Klarnas kundtjänst då representanterna kan hantera upp till fem parallella dialoger.

Vergics lösningar för chatt och co-browsing är en del av Vergic Engage Platform, en molnbaserad mjukvaruplattform som hjälper företag att förbättra kundrelationer och öka försäljningen. Vergics teknologi fungerar som ett gränssnitt för webbplatsägare där de kan interagera direkt, personligt och i realtid med varje konsument genom assistentfunktioner såsom chatt och co-browsing, samt automatiserade funktioner.

- Vår plattform hjälper företag på många sätt, till exempel genom att skapa engagemang och lojalitet bland konsumenterna eller genom att öka konverteringsgraden. Klarna ville ha enkelhet, och vår lösning möjliggör snabb, enkel och rätt service vilket ökar den totala kundupplevelsen, säger Alex Lunde, VD, Vergic.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Lunde, VD & grundare, mobil: 0761-36 68 33; e-post: alex@vergic.com

Om Vergic
Vergic är ett svenskgrundat mjukvarubolag som hjälper företag, myndigheter och organisationer över hela världen att ta bättre hand som sina besökare på nätet. Med Vergics patenterade molnbaserade mjukvaruplattform, Vergic Engage Platform, kan företag och myndigheter i realtid identifiera de kunder som är i behov av hjälp. Genom att skapa en proaktiv dialog med de kunder som är i behov av hjälp förbättras den upplevda kundservicen. Med Vergics lösning får företag och myndigheter nöjdare och lönsammare kunder. Vergic har cirka 100 kunder, däribland CDON Group, Clas Ohlson och IF. Försäljningen sker direkt mot kunder och via partners. Vergics huvudkontor ligger i Malmö. Dessutom har Vergic kontor i Stockholm, Göteborg, och Norrköping. Vergic har cirka 30 anställda och under 2013 omsatte bolaget 37 MSEK.

Taggar: