• Viking Line Abp/

Viking Line söker projektledare och ett namn för det nya fartyg som kommer att revolutionera vår syn på kryssningar

Om två år börjar Östersjöns nya drottning kryssa på rutten Åbo–Mariehamn–Stockholm. I en rekryteringskampanj som inleds idag söker vi en kreativ och språkkunnig projektledare för att ansvara för lanseringen av vårt nya, innovativa och klimatsmarta passagerarfartyg. Samtidigt startar en tävling, som är öppen för alla, med målet att hitta ett namn åt drottningen.

År 2021 kan man få ta del av en helt ny kryssningsupplevelse på Östersjön, när Viking Line lanserar sitt nya passagerarfartyg. Fartyget byggs som bäst i Xiamen i Kina. Efter att det nya fartyget väl står klart kommer det att gå mellan Åbo och Stockholm. Viking Lines kärnteam finns på plats på varvet för att säkerställa att minsta lilla detalj i byggprojektet, som kostar nästan 200 miljoner euro, framskrider enligt planerna.

-          Jag överdriver inte när jag konstaterar att alla våra nästan 3 000 anställda är helhjärtat engagerade i att lansera det nya fartyget. Som marknadsledare på Östersjön har vi satsat fullt ut på att skapa en framtida skärgårdsupplevelse som är så skonsam som möjligt för miljön. Vi satsar också hårt på att rekrytera en projektledare med ansvar för lanseringen av fartyget. Projektledaren har i uppgift att få den stora allmänheten att bli lika entusiastisk inför det nya fartyget som vi, säger Gustaf Eklund, Head of Business Development, Viking Line.

Rekryteringskampanjens bildmaterial återspeglar det nya fartygets innersta väsen och de värden det står för. Projektledaren måste kunna förmedla vår vision på ett fräscht och fyndigt sätt.

-          Uppgiften är kreativ och utmanande och erbjuder garanterat möjlighet till utveckling. Om det här väckte din nyfikenhet och du undrar hur det skulle vara att jobba med ett av resebranschens mest innovativa företag, sänd in en ansökan. Det här är ett unikt tillfälle att tillsammans med Viking Line ta Östersjöresandet in i 2020-talet, säger Gustaf Eklund.

Det nya fartyget behöver förstås också ett namn. Viking Line bjuder in alla att komma med förslag. Lämna in ditt eget namnförslag till den namntävling som startar idag. Den som lämnat in det vinnande förslaget belönas med en överdådig jungfrukryssning med det nya fartyget år 2021.

Läs mer om Viking Lines nya kronjuvel, namntävlingen och vilka arbetsuppgifter projektledaren med ansvar för lanseringen har.

Närmare information:

Gustaf Eklund

Head of Business Development

358 40 671 9711, gustaf.eklund@vikingline.com

Johanna Boijer-Svahnström

Vice President, Corporate Communications

+358 18 277 48 johanna.boijer@vikingline.com

Christa Grönlund

Communication Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Taggar:

- Jag överdriver inte när jag konstaterar att alla våra nästan 3 000 anställda är helhjärtat engagerade i att lansera det nya fartyget. Som marknadsledare på Östersjön har vi satsat fullt ut på att skapa en framtida skärgårdsupplevelse som är så skonsam som möjligt för miljön. Vi satsar också hårt på att rekrytera en projektledare med ansvar för lanseringen av fartyget. Projektledaren har i uppgift att få den stora allmänheten att bli lika entusiastisk inför det nya fartyget som vi.
Gustaf Eklund, Head of Business Development, Viking Line
- Uppgiften är kreativ och utmanande och erbjuder garanterat möjlighet till utveckling. Om det här väckte din nyfikenhet och du undrar hur det skulle vara att jobba med ett av resebranschens mest innovativa företag, sänd in en ansökan. Det här är ett unikt tillfälle att tillsammans med Viking Line ta Östersjöresandet in i 2020-talet.
Gustaf Eklund, Head of Business Development, Viking Line