Viking Lines förnyade stamkundsprogram belönar i fortsättningen lojalitet

Viking Line lanserar sitt förnyade stamkundsprogram Viking Line Club den 17 februari. I fortsättningen samlar Viking Line Club-medlemmar bonuspoäng (Båtar) till exempel för kryssningsbokningar och inköp ombord. Från början av 2018 kan dessa Båtar användas för att betala resebokningar. I samband med förnyelsen införs också en ny Plus-nivå i Viking Line Club. Medlemmar på Plus-nivå tjänar in det dubbla antalet Båtar och får dessutom specialerbjudanden i restauranger, butiker och nattklubbar ombord.

Viking Line vill belöna kryssningsentusiaster och trogna kunder genom att erbjuda dem ett ännu större utbud av förmåner och upplevelser på Östersjön. Inom det förnyade Viking Line Club-stamkundsprogrammet samlar Röda båtarnas stamkunder bonuspoäng, alltså Båtar, som kan användas som betalningsmedel vid resebokningar från och med nästa år.

Att samla Båtar är enkelt: medlemmar i Viking Line Club tjänar in båtar varje gång de bokar en resa eller köper produkter ombord på Röda båtarna. På Member-nivån i stamkundsprogrammet tjänar medlemmarna in en Båt för varje spenderad euro. I framtiden går det också att tjäna Båtar till exempel genom att delta i olika medlemsenkäter. Förutom att samla Båtar har medlemmarna, liksom hittills, tillgång till olika erbjudanden på Röda båtarna.

-       Nya Viking Line Club är framför allt ett bevis på vår tacksamhet för våra kära, trogna kunder. Vi har lyssnat till deras utvecklingsförslag, och möjligheten att samla bonuspoäng har varit ett önskemål. Vi är glada över att kunna uppfylla det här önskemålet i och med vår kundorienterade förnyelse. Samtidigt kan vi belöna våra stamkunder på ett ännu konkretare sätt, säger Håkan Sourander, projektchef för Viking Lines stamkundsprogram.

De trognaste kunderna belönas med Plus-medlemskap

Nya Viking Line Club har också en ny medlemskapsnivå för de trognaste resenärerna. Var och en som samlar fler än 1000 Båtar per år kan bli Plus-medlem. På Plus-nivån tjänar medlemmarna det dubbla antalet Båtar för varje euro de spenderar. Dessutom har Röda båtarnas restauranger, butiker och nattklubbar alldeles särskilda specialerbjudanden och unika förmåner enbart för Plus-medlemmar.

Viking Line Club belönar också alla som samlar fler än 500 Båtar med specialerbjudanden.

Ett års tid att samla Båtar på förhand

Förnyelsen träder i kraft 17.2.2017. Då kan såväl gamla som nya medlemmar börja förhandssamla Båtar. De Båtar som tjänats in på förhand kan användas för resebokningar från början av 2018. Båtarna kan användas alla dagar på året i 24 månader efter att de tjänats in.

Håkan Sourander

Head of Central Marketing

358 18 278 62 hakan.sourander@vikingline.com

Christa Grönlund

Communication Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Johanna Boijer-Svahnström

Communication Director, Corporate Communications

358 18 270 00 johanna.boijer@vikingline.com

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Taggar:

- Nya Viking Line Club är framför allt ett bevis på vår tacksamhet för våra kära, trogna kunder. Vi har lyssnat till deras utvecklingsförslag, och möjligheten att samla bonuspoäng har varit ett önskemål. Vi är glada över att kunna uppfylla det här önskemålet i och med vår kundorienterade förnyelse. Samtidigt kan vi belöna våra stamkunder på ett ännu konkretare sätt.
Håkan Sourander, Viking Line, Head of Central Marketing