Ny ledamot i Wihlborgs valberedning

Johannes Wingborg, som är ägaransvarig på Länsförsäkringar Fondförvaltning, ersätter Åsa Wallenberg.

Valberedningen inför Wihlborgs årsstämma 2024 består därmed av Göran Hellström (Backahill AB), Elisabet Jamal Bergström (SEB Investment Management AB), Johannes Wingborg (Länsförsäkringar Fondförvaltning) och Caroline Sjösten (Swedbank Robur fonder).

För valberedningen: Göran Hellström, ordförande, 0706-62 86 79
För Wihlborgs Fastigheter: Arvid Liepe, ekonomi- och finanschef, 040-690 57 31

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 56,6 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 4,3 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Snabbfakta

Länsförsäkringar Fondförvaltning tillsätter Johannes Wingborg som ledamot i valberedningen inför Wihlborgs årsstämma 2024. Johannes Wingborg ersätter Åsa Wallenberg.