Pressmeddelande: Wihlborg starkare än någonsin

• Hyresintäkterna ökade med 3 procent till 1 910 Mkr (1 856)

• Driftsöverskottet ökade med 3 procent till 1 402 Mkr (1 357)

• Förvaltningsresultatet ökade med 11 procent till 932 Mkr (839)

• Årets resultat uppgår till 2 278 Mkr (395), motsvarande ett resultat per aktie om 29,64 kr (5,14)

• Styrelsen föreslår en utdelning om 5,25 kronor (4,75) per aktie

- För 2015 visar vi det bästa resultatet i Wihlborgs historia, så här långt. Det gäller såväl hyresintäkter som driftsöverskott och förvaltningsresultat, säger Anders Jarl, verkställande direktör. Vi fortsätter att växa och gjorde bland annat ett större förvärv i Köpenhamn under kvartalet för 800 milj dkr.

- Vårt förvaltningsresultat kommer att växa ytterligare under 2016. Vår ambition är att fortsätta växa på alla våra delmarknader, fortsätter Anders Jarl. Dessutom kommer projektverksamheten även fortsättningsvis lämna ett betydande tillskott.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10
Arvid Liepe, ekonomi- och finanschef, 040-690 57 31

Presentation av rapporten

Idag klockan 12.00 presenterar Anders Jarl och Arvid Liepe bokslutskommunikén på Operaterrassen i Stockholm. Presentationen går att följa via webbcast eller telefon +46 8 566 426 53 eller +44 20 342 628 40. Mer information finns på www.wihlborgs.se eller www.financialhearings.com.

Informationen är sådan som Wihlborgs Fastigheter AB (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande tisdag den 9 februari kl. 07.30.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Arvid Liepe, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 31, 0733-71 17 31

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 28,6 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,3 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.