Pressmeddelande: Wihlborgs förvärvar fastighet i Malmö

Wihlborgs utökar sitt fastighetsbestånd i Fosie och förvärvar logistikfastighet.

Wihlborgs har genom en fastighetsaffär förvärvat logistikfastigheten Stridsyxan 4 i Fosie av Liber AB för 36,4 Mkr. Fastigheten är belägen i ett mycket gott kommunikationsläge mellan Inre och Yttre Ringvägen med nära access till E6/E20/E22.  Tomtarealen är på 24 000 kvm och byggnaden innehåller 6 500 kvm effektivt höglager och kontor.

– Genom förvärvet stärker Wihlborgs ytterligare positionen som den dominerande fastighetsägaren i Fosie, säger Anders Jarl, VD Wihlborgs Fastigheter AB. Vi märker en allt större efterfrågan på effektiva logistiklokaler belägna i bra kommunikationsområden.

Wihlborgs tillträder fastigheten omgående.

– Liber kommer att lämna fastigheten under första halvåret 2011, fortsätter Anders Jarl, och vi räknar med full uthyrning 2012 och ett dritfsöverskott som då överstiger 4 miljoner.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Christer Johansson, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 06, 0733-71 17 06
Iréne Johansson, Informationschef, 040-690 57 21, 0733-71 17 21

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet är beläget i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn.
I Malmö och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.
Fastigheternas bokförda värde uppgår till 15,1 mdkr med ett årligt hyresvärde om 1,4 mdkr.
Wihlborgs är noterat på OMX Nordiska listan, Mid Cap.