Pressmeddelande: Wihlborgs hyr ut projekt Fören

På Dockan i Malmö bygger Wihlborgs en ny kontorsfastighet som till stora delar är uthyrd.

Wihlborgs har sedan tidigare startat byggandet av en ny kontorsfastighet under projektnamnet Fören. Byggnaden ligger i Malmö på Dockan strax intill Gängtappen och innehåller totalt 9 000 kvm kontorsyta.

Ett hyresavtal har tecknats med teknikkonsultföretaget ÅF för 6 000 kvm kontorsyta med en option på ytterligare 1 500 kvm. ÅF flyttar in i huset under mars 2013.

– Vi är väldigt glada över att ÅF fortsätter att utveckla sin verksamhet inom Wihlborgs fastighetsbestånd, säger Anders Jarl VD för Wihlborgs Fastigheter AB. ÅF hyr sedan tidigare kontorslokaler hos Wihlborgs på två olika ställen. I Fören får de möjlighet att flytta samman sin verksamhet med alla fördelar som detta innebär.

– Wihlborgs storlek och vår koncentration till olika delmarknader visar vår styrka även när det gäller att hjälpa våra kunder när de behöver förändra sitt lokalbehov, avslutar Anders Jarl.

Om ÅF utnyttjar sin option återstår endast delar av bottenplanet och översta våningsplanet att hyra ut.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Christer Johansson, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 06, 0733-71 17 06
Iréne Johansson, Informationschef, 040-690 57 21, 0733-71 17 21

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet är beläget i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn.
I Malmö och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.
Fastigheternas bokförda värde uppgår till 18 mdkr med ett årligt hyresvärde om 1,6 mdkr.
Wihlborgs är noterat på OMX Nordiska listan, Mid Cap.