Pressmeddelande: Wihlborgs köper mer i Köpenhamn

Wihlborgs utökar med 12 200 kvm i västra delen av Storköpenhamn.

Wihlborgs har förvärvat en fastighet, Literbuen 6-10, belägen inom vårt kärnområde Ballerup/Herlev i västra Köpenhamn. Köpeskillingen uppgår till 45 miljoner danska kronor. Fastigheten består av tre byggnadskroppar och omfattar 12 200 kvm uthyrbar yta fördelat på lager och kontor. Den är fullt uthyrd och tillträde sker under Q2 2012.

– Vi fortsätter att växa på vår huvudmarknad omkring Frederikssundsvej/Ring 3 i västra delen av Storköpenhamn, säger Anders Jarl, VD Wihlborgs Fastigheter AB. Genom förvärvet får vi en modern kontors- och lagerfastighet med ett stabilt kassaflöde.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Christer Johansson, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 06, 0733-71 17 06
Iréne Johansson, Informationschef, 040-690 57 21, 0733-71 17 21

Informationen är sådan som Wihlborgs skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.
Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 3 maj kl. 10.30.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet är beläget i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn.
I Malmö och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.
Fastigheternas bokförda värde uppgår till 18,3 mdkr med ett årligt hyresvärde om 1,6 mdkr.
Wihlborgs är noterat på OMX Nordiska listan, Mid Cap.