Pressmeddelande: Wihlborgs valberedning inför årsstämman 2016

Valberedningen i Wihlborgs Fastigheter AB har bildats, baserat på ägandet i Wihlborgs den 31 augusti 2015.

Vid årsstämman den 29 april 2015 beslutades att Wihlborgs valberedning, som bland annat skall lämna förslag till styrelseledamöter, skall bestå av ledamöter utsedda av de tre största aktieägarna som önskar delta, jämte en representant för de mindre aktieägarna. Namnen på ledamöterna i valberedningen skall offentliggöras senast sex månader före årsstämman och baseras på det kända ägandet omedelbart före offentliggörandet.

Följande valberedning har bildats, baserat på ägandet 2015-08-31, och består av:

Bo Forsén (Backahill)
Eva Gottfridsdotter-Nilsson (Länsförsäkringar Fondförvaltning)
Anna Ohlsson-Leijon (SEB Fonder)
Krister Eurén (de mindre aktieägarna)

Valberedningen representerar tillsammans 19 procent av de utestående aktierna.

Årsstämman kommer att hållas i Malmö torsdagen den 28 april 2016.

Aktieägare som vill kontakta valberedningen gör detta lämpligen med e-mail eller post till, valberedningen@wihlborgs.se respektive Wihlborgs Fastigheter AB, Valberedningen, Box 97, 201 20 Malmö.

För valberedningen:
Bo Forsén, telefon 0706 -32 86 50

För Wihlborgs Fastigheter AB:
Iréne Johansson, informationschef, telefon 0733-71 17 21

Informationen är sådan som Wihlborgs Fastigheter AB (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande tisdagen den 6 oktober kl 11.00.

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 25,1 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,1 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Mid Cap.