Pressmeddelande Wihlborgs säljer i Helsingborg

Wihlborgs säljer två äldre fastigheter till Gustavssons Fastigheter.

Genom bolagsaffärer har Wihlborgs sålt två mindre, äldre fastigheter i centrala Helsingborg, Minerva 19 och Kärnan Södra 8. Total uthyrningsbar yta är ca 3 000 m2 och överenskommet fastighetspris är 72,5 Mkr. Köpare är Gustavssons Fastigheter AB, ett familjeägt fastighetsbolag.

˗ Vi vidareutvecklar kontinuerligt vår fastighetsportfölj, bland annat genom att avyttra fastigheter med mindre utvecklingspotential och istället satsa på nyare objekt. Gustavssons är väldigt duktiga på att ta hand om äldre byggnader med kulturella värden och vi är övertygade om att de kommer att förvalta även de här byggnadsminnena varsamt, kommenterar Anders Jarl, VD för Wihlborgs Fastigheter AB.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10

Thomas Bråhagen, regionchef Helsingborg, 042-490 46 20

Informationen är sådan som Wihlborgs Fastigheter AB (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande måndagen den 17 augusti kl 10.00.

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 25,1 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,1 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Mid Cap.