Wihlborgs finansierar sig via SFF

Wihlborgs har via SFF emitterat 500 Mkr i en tvåårig obligation.

Svensk FastighetsFinansiering (SFF) har emitterat obligationer säkerställda med pant i fastigheter om 500 Mkr i ett nytt obligationslån, nr 112. Wihlborgs lånar hela beloppet. Lånet löper till 2019-02-06, och har emitterats till en fast årlig ränta om 0,50 %. Obligationerna kommer att noteras på Nasdaq Stockholm.

-       SFF fortsätter att vara ett attraktivt alternativ som finansieringskälla för Wihlborgs och vi ser ett kontinuerligt intresse från kapitalmarknaden för SFF:s obligationer, säger Arvid Liepe, ekonomi- och finanschef på Wihlborgs.

Mer information om SFF finns på http://www.svenskfastighetsfinansiering.se. SFF ägs av Wihlborgs Fastigheter AB, Fabege AB, Catena AB, Diös Fastigheter AB och Platzer Fastigheter Holding AB.

Denna information är sådan information som Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontakt­personers försorg, för offentliggörande den 23 januari 2017 kl. 09.00 CET.

Arvid Liepe, ekonomi- och finanschef, 040-690 57 31

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 31 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,3 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.