Wihlborgs hyr ut i Malmö till Mechanum

Wihlborgs har tecknat ett tioårigt hyresavtal med Mechanum Sverige AB på totalt  4 400 kvm i fastigheten Stocken 2 på Västkustvägen. Inflyttning sker den 1 oktober 2010. Mechanum är Sveriges första auktoriserade flermärkesverkstad och har sedan tidigare tre anläggningar i Göteborg.

– Honda var tidigare hyresgäst i fastigheten men flyttade under våren till nya lokaler på Svågertorp, som vi byggt speciellt för deras räkning, säger Anders Jarl VD på Wihlborgs Fastigheter AB. Vi är glada över att vi varit lyckosamma och så snabbt efter Hondas flytt hyrt ut hela fastigheten. Mechanum får fastigheten renoverad och delvis ombyggd för att passa deras verksamhet. Detta blir Mechanums första anläggning i regionen och vi på Wihlborgs hälsar dom välkomna till Malmö och önskar lycka till, kommenterar Anders Jarl VD på Wihlborgs Fastigheter AB.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Christer Johansson, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 06,
0733-71 17 06 Iréne Johansson, Informationschef, 040-690 57 21, 0733-71 17 21

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet är beläget i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 14,7 mdkr med ett årligt hyresvärde om 1,4 mdkr. Wihlborgs är noterat på OMX Nordiska listan, Mid Cap.