Wihlborgs hyr ut och förvärvar i Malmö

Wihlborgs har tecknat ett femårigt hyresavtal med Dresser Wayne AB på totalt 14 350 kvm i fastigheten Stenshuvud 3 i Malmö. Fastigheten är belägen på Hanögatan i Norra Hamnen. Inflyttning sker den 1 augusti 2010. Samtidigt förvärvar Wihlborgs Dresser Waynes fastighet Gjuteriet 18 på Limhamnsvägen i Malmö. Överlåtelsen sker i bolagsform där fastigheten värderats till 43 Mkr. Avsikten är att riva byggnaderna samt genomföra en planändring för bostäder. – Uthyrningen är stor och vi är glada över att få Dresser Wayne som hyresgäst i våra lokaler, säger Anders Jarl VD för Wihlborgs Fastigheter AB. Dresser Wayne är världens största tillverkare av bensinpumpar och de utvecklar, marknadsför och utför även service på bensinpumpar och elektroniska betalsystem. – Genom förvärvet av deras fastighet på Limhamnsvägen skapar vi också förutsättningar för framtida bostäder i Limhamn, samtidigt som Dresser Wayne flyttar till en anpassad lokal i ett område som långsiktigt är planerad för industriell verksamhet, avslutar Anders Jarl. Wihlborgs Fastigheter AB (publ)