Wihlborgs hyr ut till Aller media i Malmö

Aller media flyttar in på cirka 3 500 m2 på Östergatan i centrala Malmö, lokaler som Försäkringskassan lämnar under sommaren. Inflyttning beräknas till årsskiftet 2016/17.

-       Vi är mycket glada över att välkomna Aller media till Wihlborgs när de nu väljer att samla all sin verksamhet i Skåne under ett och samma tak i Malmö, säger Anders Jarl, VD för Wihlborgs Fastigheter. Aller media tar nästan hälften av de ytor som Försäkringskassan lämnar för att flytta till större lokaler hos oss i Dockan. I Fastigheten finns nu bara 4 000 kvm kvar att hyra ut, avslutar Anders Jarl.

Aller media kommer att flytta in på de fyra översta våningsplanen i Wihlborgs fastighet Erik Menved, som ligger centralt bara några minuters promenad från järnvägsstationen.

-       Ambitionen är att skapa en kreativ, innovativ och social arbetsplats i centralt läge i Malmö där vi kan bjuda in kunder och partner till inspirerande aktiviteter, säger Bodil Ericsson Torp, VD Aller media.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10

Margareta Lantz, kommunikationschef 0733-71 1712

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 28,6 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,3 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.