Wihlborgs introduceras på Large Cap-listan

Från och med den 1 januari 2016 tillhör Wihlborgs Fastigheter Stockholmsbörsens (Nasdaq OMX Stockholm) Large Cap-segment. Large Cap är Stockholmsbörsens lista för bolag med ett börsvärde överstigande 1 miljard euro.

Wihlborgs börsintroducerades 2005 på Stockholmsbörsens O-lista. Resultat 2005, exkluderat värdeförändringar, uppgick till 4,14 kr/aktie med ett fastighetsbestånd om 7,2 miljarder SEK.

Idag uppgår resultatet, exkluderat värdeförändringar, till 12.50 kr/aktie med ett fastighetsvärde om 26,7 miljarder SEK. Den sammanlagda aktieutdelningen har under de tio åren uppgått till 35 kr/aktie.

- Samtidigt som fastighetsvärdet har ökat nästan fyra gånger har under de tio åren har resultatet ökat med mer än tre gånger, vilket innebär en årlig tillväxttakt på väl över 10 procent, säger Anders Jarl, verkställande direktör Wihlborgs Fastigheter.  Vår ambition är att fortsätta att växa och ytterligare befästa positionen som det ledande kommersiella fastighetsbolaget i Öresundsregionen.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10
Margareta Lantz, kommunikationschef, 0733-71 17 12

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 26,7 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,2 mdkr.

Wihlborgs är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Mid Cap.