Wihlborgs säljer fastighet i Helsingborg

Wihlborgs har idag tecknat avtal om försäljning av fastigheten Belgien Norra 19 i Helsingborg. Genom en bolagsaffär säljs fastigheten till Jefast. Det överenskomna priset är 187,5 Mkr. Frånträde sker den 2 maj 2016.

Fastigheten omfattar 9 000 m² uthyrningsbara ytor vilka är fullt uthyrda. I fastigheten, som är en blandfastighet, finns bl. a bostäder, vårdlokaler och butiker. Capio, Fonus, Åklagarmyndigheten och Life är exempel på hyresgäster.

˗ Wihlborgs kärnverksamhet är kommersiella fastigheter vilket gör att denna fastighet är, med sitt stora bostadsinnehåll, lite avvikande i vårt bestånd, säger Anders Jarl, VD Wihlborgs Fastigheter. Det starka marknadsläget har lett till bedömningen att det nu är rätt läge för Wihlborgs att genom denna avyttring ytterligare koncentrera beståndet till våra kärnområden.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10
Margareta Lantz, kommunikationschef, 0733-71 17 12

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 28,6 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,3 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.