• Metsä Board Oyj/

Better with Less – Design Challenge 2019–2020 -pakkaussuunnittelu-kilpailun tuomaristossa maineikkaita pakkausdesignin asiantuntijoita

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 18.6.2019

Viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestetty pakkaussuunnittelukilpailu Better with Less – Design Challenge 2017–2018 oli menestys. Kilpailuun lähetettiin yli 300 pakkausratkaisua. Tänä vuonna kilpailu järjestetään uudestaan. Maailmanluokan tuomaristossa nähdään useita tunnettuja pakkaussuunnittelun ammattilaisia.

Viime vuonna Metsä Boardin järjestämä Better with Less – Design Challenge innosti opiskelijoita ja pakkausdesignin ammattilaisia 38 eri maassa luomaan entistä ympäristöystävällisempiä ja kestäviä pakkausratkaisuja. Tänä vuonna käynnistyvän kilpailun tuomaristossa nähdään joukko kansainvälisesti arvostettuja pakkausdesignin ja brändimarkkinoinnin asiantuntijoita:

Alissa Demorest toimii luksustuotteiden pakkauksiin keskittyvän Formes de Luxe -lehden päätoimittajana. Hänellä on laaja kokemus erityisesti luksustuotteiden pakkauksista niin brändin kuin tavarantoimittajankin näkökulmasta. Andrew Gibbs, tunnetun Dielinen perustaja, toimitusjohtaja ja päätoimittaja tunnetaan ”designmaailman innovaattorina”. MCL Group Hong Kong / Kiinan perustaja ja Chief Brand Consultant Charles Ng lähestyy brändin designia kokonaisvaltaisesti aina brändin auditoinnista brändianalyysiin ja -strategiaan huomioiden myös brändin pakkaukset, pakkausgrafiikat, niiden käyttötarkoitukset sekä esitysympäristön kuten vähittäiskaupan. Chase Design Groupin Chief Creative Officer Clark Goolsby korostaa pakkausdesignin arvoa ja sen kulttuurisia ja taloudellisia vaikutuksia  tuotteisiin ja organisaatioihin. Berliinin Beuth University of Applied Sciences -oppilaitoksen pakkausteknologian professori Stefan Jungella on alasta yli 20 vuotta kokemusta toimittuaan esimerkiksi Sikan Corporate Packaging Managerina ja useissa tehtävissä Nestléllä.

”Olemme innoissamme, että Better with Less – Design Challenge -kilpailun tuomaristossa nähdään tänäkin vuonna vaikuttava joukko kansainvälisiä ja lahjakkaita pakkausdesignin ammattilaisia. Yhdessä haluamme rohkaista pakkaussuunnittelijoita ympäri maailman kehittämään uusia, ympäristöystävällisempiä pakkausratkaisuja arjen päivittäistavaroille”, sanoo kilpailun tuomariston puheenjohtaja ja Metsä Boardin EMEA-alueen Packaging Services Director Ilkka Harju.

Better with Less – Design Challenge 2019–2020 käynnistyy syyskuussa.

Metsä Boardin kansainvälinen Better with Less – Design Challenge inspiroi pakkaussuunnittelijoita luomaan pakkausratkaisuja aikaansaamaan parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. www.betterwithless.org #betterwithless

Kuvalinkki
YouTube video

Marjo Halonen, Viestintäjohtaja, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare